Allmänna leveransvillkor

Finherbs försändelselagret ligger i Åbo Finland.
 
Vi skickar paketen så snart som möjligt, ofta samma dag.
 
Vi packar försändelser i återvunnet material när det är möjligt.
 
Se alltid till att du anger korrekt telefonnummer och e-postadress vid beställning.
 
Vi kan endast betjäna kunder över 18 år.
 
Du kan läsa om villkoren relaterade till din datasäkerhet och integritet i dataskyddsdokumentet.

Levereringsmetoder

PostNord MyPack Collect

Få fri frakt när du beställer 3 eller fler av någon produkt!

Finherb använder idag PostNords MyPack Collect-tjänst för att skicka paket.

Efter att du har angett postnumret för din adress kommer du att se närmaste hämtningsställen i rullgardinsmenyn.

Beställer du färre än 3 produkter tillkommer en portoavgift. Priset visas i slutet av din inköpslista.

Parcel Connect

Vi använder finska postens tjänst ”Parcel Connect” för att skicka paket till Sverige

Se för mer information om Parcel Connect

Parcel Connect i ett nötskal: Leveranstiden är 3–8 vardagar beroende på land. Leverans till dörren.

Beställer du färre än 3 produkter tillkommer en portoavgift. Priset visas i slutet av din inköpslista.

Med App PostNord håller du enkelt reda på dina paket

Vår app gör det enkelt att handla på nätet och har allt du behöver för att hålla reda på paket som är på väg till dig. Du får snabbt koll på var paketet befinner sig och när det väntas komma fram. 

(Ladda ner appen från Google Play eller App Store)

Returer

Produkterna har 14-dagars returrätt.

Underlåtenhet att hämta eller returnera paketet utan förvarning räcker inte för att avbryta transaktionen.

Returnerade produkter måste vara oöppnade, felfria och säljbara.

Låt oss veta om du vill returnera paket. Kontakta kundtjänsten på info@finherb.se

Packa helst de returnerade produkterna i samma paket som du fick dem med möjliga luftpåsar.

Vi skickar dig en ny fraktsedel för retur. Du kan returnera försändelsen till valfritt PostNords uthämtningsställe

Att returnera paketet är kostnadsfritt för konsumenten. Finherb återbetalar pengarna till dig när paketet har returnerats 🙂

Instruktioner för returer

PickUp-paketet kan returneras.

Du får ett kundreturkort från Finherb, så att du kan returnera försändelsen.
Paketet kan returneras via servicestället.

I Danmark kan du även lämna returen i samma paketautomat där försändelsen ursprungligen hämtades.

Hur mycket kostar det att returnera paketet?

Lagom ändring av konsumentskyddslagen:

(30.12.2013/1211)

”17 § Återställande av prestationer

En konsument som frånträder ett hemförsäljnings- eller distansförsäljningsavtal ska utan dröjsmål och senast 14 dagar från det att meddelandet om frånträde lämnades återsända den vara han eller hon har tagit emot, om inte näringsidkaren har förbundit sig att avhämta varan själv. Konsumenten ska stå för de direkta kostnaderna för återsändandet av varan, om inte näringsidkaren har förbundit sig att stå för dem. I 24 § 1 mom. föreskrivs om konsumentens rätt att inte betala de kostnader som avses ovan i sådana fall där näringsidkaren har underlåtit att informera konsumenten om betalningsskyldigheten.

Har vid hemförsäljning en vara levererats till konsumentens bostad när avtalet ingicks, ska näringsidkaren dock på egen bekostnad avhämta varan, om den på grund av sin karaktär inte kan återsändas på normalt sätt per post.

Näringsidkaren ska, utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att denne mottagit meddelandet om frånträde, återbetala alla prestationer från konsumenten, med undantag för extra kostnader som beror på att konsumenten valt något annat leveranssätt än den fördelaktigaste standardleverans som näringsidkaren erbjuder. Näringsidkaren har dock rätt att hålla inne med återbetalningen tills denne har fått tillbaka varan eller tills konsumenten har visat att han eller hon har återsänt varan, om inte näringsidkaren är skyldig att avhämta varan själv.

Näringsidkaren ska återbetala prestationerna till konsumenten med samma betalningssätt som konsumenten använt vid den ursprungliga transaktionen, om inte konsumenten uttryckligen har samtyckt till något annat arrangemang. Återbetalningen av prestationerna får inte medföra kostnader för konsumenten.”

Därför kan Finherb driva in kostnaderna för returen från kunden!

BETALNING

Paytrail

Alla betalningstransaktioner relaterade till beställningar sker via Paytrail

Du kan enkelt betala din beställning i vår webbutik. Betalning sker i din nätbank vid beställning. Vi accepterar även Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard-kort samt mobilbetalningar via MobilePay, Pivo och Siirto.

 

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj FO-nummer: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Telefon: +358 207 181830 www.paytrail.com”

 

Payment Service Provider

Paytrail Plc acts as a collecting payment service provider and is an authorized Payment Institution. Paytrail Plc will be shown as the recipient on your bank or credit card statement. Paytrail Plc will forward the payment to the merchant. For reclamations, please contact the website the payment was made to.

Paytrail Plc, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä Phone: +358 207 181 830

Business ID 2122839-7